krönika

krönikor är personliga inlägg som kan refereras till något större.
jag ska skriva en krönika imorgon, det känns jobbigt.
nåja,

jag läste precis en artikel om att den katolsk-ortodoxa kyrkan säger till AIDS-sjuka människor i afrika att inte ta sin medicin för att istället för behandling av heligt vatten. Denna behandling funkar tydligen inte om människorna samtidigt tar medicin.
jag tycker det är fruktansvärt att människor skall behöva välja mellan sin medicin och sin religion. den Gud jag tror på gör inte skillnad på människor vare sig dom tar bromsmedicin eller inte. Jag förstår inte vad ledarna, bland annat påven, sysslar med. Den människa som kan peka ur var i bibln det står att familjeplanering och preventivmedel inte får brukas, gör det väldigt bra. för det finns inte!
usch så irriterande.
stackars sjuka människor.

något som också gjorde ont var att se uteliggarna i stockholm. Jag tycker det är så hemskt att det ska vara så, och då finns det tusentals platser där det där femtioelva gånger värre. usch.

jag vet inte, men jag har väl aldrig varit den människa som lever ett stilla liv i en förortsstad och fina traditioner. Till viss del kanske. Men någonstans inom mig har alltid den upproriska människan funnits. kanske märktes det tydligare då man var mindre, nu är jag äldre och jag känner igen känslan.
revolt
jag tror att man kan förändra saker. sitt samhälle, sin skola.
det var länge sedan jag trodde starkt.
jag vill förändra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0