funderingar

skrev min blogg men kände mig tvungen att korta ner den(:

_____________________________________________________

I see the path from this dark place
I see my future
Your forgivness has set me free
Oh and I can see another way
I can face another day

    - Phil Collins "no way out"


alla handlingar ger konsekvenser.

konsekvenser/påföljer/lön/straff

välj själva.

och det mest jobbiga är de medvetna val som blir till något fruktansvärt omedvetet.
okej, ett superdåligt exempel.

person A skolkar från första lektionen för första gången, just den morgonen, den bussen hon annars vanligtvis jämt&ständigt åker med. förvandlas till en dödskrasch.
hennes medvetna val, blev omedvetet, ett val av så mycket störe proportion.
vi förstår inte och kommer troligtvis aldrig att förstå hur vi bestämmer över våra liv. en sorts frihet som ändå kan resultera i en massa slumpmässa händelser som ingen av oss kunnat förutse.
Detta är ingen nyhet, okej. ingen skulle väl heller vilja veta precis och exakt vad som skulle hända och när.
men.
och det är ingens "fel" eller "skuld" för vissa saker som händer. det är livet, jag vet. men att just veta att man kunnat förhindra, ifall man valt annorlunda i ett tidigare skede. ett oviktigt val då till syntes.
vetskapen om att ens handlingar hade kunnat påverka utgången på en hemsk händelse är.. förödande jobbig.

...........................

minnas det som varit, blicka mot det som ligger framför men leva i nuet.
framtiden är spännande på sitt sätt. på andra sätt dryg
kanske blir operation igen till hösten. egentligen hoppas jag på det..så jag får det bortgjort någongång.
se mer normalt ut..
vad det nu är.

annars hade jag tänkt plugga lite lätt på distans.
leta efter mina biologiska föräldrar.

studenten är i närheten.
min trygga zoon i livet är på väg att ta slut.=)
något som jag alltid(nästan) uppskattat är min frihet, självständighet, oberoende av andra.
jag tror jag skulle få det väldigt svårt att sätta mitt oberoende till beroende till något mänskligt.
(kan vara därför jag aldrig vart kär?)
åh, det är komplicerat.
för jag känner mig ändå lite beroende av skolan:)
underligt kanske(: men sant

jag gillar verkligen mitt larsson-liv med alla dess konstigheter.

nej nu ska jag äta..o sen koda bilstereon så man har något att göra under körningen
Ha ett grymt veckoslut vänner. börjar köra till luleå vid 5/6 tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0