the art of losing isn't so hard to master

jag har aldrig riktigt fattat vitsen att duscha så pass länge att man ser ut som ett russin sedan. jag slår fethål på myten att tjejer duschar längre än killar. inte här i huset i alla fall. min storebror kunde (då han bodde hemma) duscha i minst en timme. jag har nästan aldrig duschat sååå länge.

supergod mat hos familjen Öhrn ikväll må jag säga. det är otroligt mysigt att sitta ute och äta då solen värmer ryggen. dessutom fick jag höra tovelinas gitarrspel även om jag blev sjukt nyfiken på vad som jag absolut inte fick se förrän i augusti. tjenare sa jag!

imorgon blir det ingen skola för min del. tänkte slappa, läsa en bok, spela tennis och sedan gå på innebandyavslutning på kvällen. tror det blir toppenbra. på torsdag har jag tillochmed skola (!) och sen tänkte jag kanske gå och bada på badhuset med tovve. det var sjukt länge sen sist. ska bara övertala henne att följa med mig nu också:) sist men inte minst ska jag  sova över hos sofie för att fixa på fredagmorgonen. hjälp
nu är jag så sjukt less på att prat om bal och student. jag blir bara nervös och glömmer bort det roliga.

det är tokhärligt väder även om mitt hvuud sprängs sönder. har oerhört ljuskänsliga ögon tydligen, för om jag inte har solglasögon så känns det som att strålningen går rakt upp i huvudet --> smääärta. solglasögonen är borta och smarta som ni är förstår ni följderna.

har kommit på en liten lösning till varför jag har så grymt runda kinder. tanter gillar att nypa i dem!

kan det vara det måntro?:)

ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar
nallepuh slog huvudet på spiken

o så ytterligare en sånhär lista av tovve:

Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokussåpa? det tror jag faktiskt inte..
Vilken årstid tycker du bäst om? jag gillar alla årstider, var och en på sitt sätt
Brukar du sjunga i duschen? haha. ibland om ingen hör mig
Vilken sport tycker du är roligast att se på tv? fotboll eller innebandy. EM kval mellan danmark sverige på lördag!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? svårt att veta
Vad är viktigast för dig? stunderna med Gud vid pianot..eller utan pianot också
Laddar du hem musik och film från Internet? nej.. min dator är för dålig för det
Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor? göra något vettigt
Vad är det bästa med julafton? kärleken
Tänker du mycket på ditt utseende? tyvärr ja
Vad får dig att slappna av? forsar och att gå i naturen. grillstunder på sommarnätterna också
Tänker du ofta på sex? Nej
Är du skyldig någon pengar? min storebror. fast det ska han få igen på torsdag/fredag
Är du mörkrädd? nej det kan jag inte påstå
Vilken färg är snyggast? beror på vad och till vad
Tycker du matte är svårt? ja och nej. är väl ganska krångligt. men då man väl lärt sig regeln så..
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Nej inte värst
Vad skulle du helst vilja vinna i en tävling? snor svaret av tovve: pengar/resor
När går du upp ur sängen en typisk helgmorgon? mellan 10-11
På vem/vad avreagerar du oftast din ilska? innebandyplanen eller bloggen
Tycker du rökning/snusning borde förbjudas i lagen? bra för hälsan vore det åtminstone
Har du piercing? Nja, räknas ett och ett halvt par hål i öronen?:P
Bråkar du och dina syskon ofta? det tycker jag väl inte. fast jag kan diskutera rätt högljutt med lillebror ibland
Vem är den viktigaste personen i ditt liv? Jesus
Läser du ofta böcker? Inte nu längre..men jag ska försöka skärpa mig
Vad föredrar du för sorts filmer? jag gillar det mesta. typisk tjej som jag är gillar jag såklart tjejfilmer. fast även tecknat, action och spännande rullar:) 
Vad slösar du mest pengar på? tack vare bal och student är det kläder
Vill du gifta dig? Ja
Vill du ha barn? Jag antar det
Vilka tv-program som går just nu har du fastnat för? svårt att säga. jag hänger aldrig med..glömmer bort
Vilka länder har du varit i? sjukt många.. i europa, asien, afrika.. orka räkna:)
Vilka husdjur har du haft innan? jag hade en kanin då jag var liten
Solar du ofta? ja och nej. vill hellre röra på mig än bara ligga o dega
Är du bra på att laga mat? jag vet inte. jag tror det:) det duger åtminstone
Var badar du helst? badkruka som jag är ska det vara vaarmt
Vad dricker du för alkohol? Ingenting alls
Vad använder du för droger? ingen vad jag vet
Vilka djur är du mest rädd för? stora elaka saker som jag inte skulle vilja möta
Vad tycker du om monarkin? tydligen tyder monarki på enhet. men mm.. ja jag vet inte
Vilka språk kan du? Svenska, engelska och lite franska, lite ryska.. teckenspråk
Har du någon gång skadat dig allvarligt? inte så jag varit nära döden eller nått sånt
Vilken kändis är hetast? vem kommer ihåg sånt..
Gillar du att dansa? ja det gör jag
Vad har du för klädstil? blandad tror jag
Är du flygrädd? Nej
Vad tycker du om rökförbudet på krogen? bra
Vad dricker du helst när du är törstig? då jag är riktigt törstig dricker jag vad som än erbjuds
Vilken är din favoritglass? Mjukglass, magnum, piggelin eller cornetto classic
Tror du på ett liv efter döden? Klart!
Vilket kaffe sörplar du helst? Cappuccino
Vilket mobilmärke föredrar du? sonyericsson?
Vill du gå ner i vikt? absolut inte. vill helst gå upp men det går inte heller
Vad har du för personlighet? jag tycker jag är komplicerad och ganska svår
Har du varit deprimerad? inte så pass att jag fått medicin för det iaf..
Tycker du om sushi? duger i krig. men inget jag skulle bjuda på direkt
Tror du på livslång kärlek? Ja
Vad äter du helst när du ser på film? Grönsaksdip eller popcorn
Lever dina föräldrar tillsammans? Jajamen
Skulle du vilja träna någon typ av kampsport? Absolut!
Har du tandläkarskräck? beror på vad som ska göras. vanligt tandläkarbesök är OK. men då mina special besök är däremot INTE roliga
Är du en morgon eller kvällsmänniska? en kvällsmänniska helt klart. men jag ska försöka bli bådeoch
Vilken hårfärg har du naturellt? svart
Biter du på naglarna? Nej
Är du beroende av något? Gud (har inte jag svarat på den här frågan tidigare?)
Hur ofta motionerar du? i normala fall brukar det bli 2-4 gånger i veckan.. nu på sistone har det blivit lite sämre tyvärr.

nåväl.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Tack :) Jag tror att du kommer bli MINST lika fin! Hörde att ni skulle åka den snygga svarta bilen också, det kommer bli jättebra tror jag! :) Ses ikväll på avslutningen!

2007-05-30 @ 07:49:06
URL: http://josfinforslund.blogg.se
Postat av: Therése

evelina, du behöver inte vara nervös inför balen, jag vet att du kommer vara finast, och du anar inte hur avundsjuk jag är på dig för att du är så fin, en riktig kalaspingla är du, och när ja orkar och har tid ska jag sno denna lista hihi KRAM ;D

2007-05-30 @ 22:41:04
URL: http://theresenorlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0