the clock never seemed so alive

nu var det ett tag sen.
hunnit med en massa dessa dagar. min allra första åka-på-pakethållaren-cykeltur var helt klart den mest läskiga.
dessutom har jag fortfarande träningsvärk efter träningen i måndags. tjenare sa jag. känner mig som en gammal tant då jag går. huvudvärken envisas att vara kvar, fastän jag dricker så mycket jag förmår.. asch.

förövrigt har jag lust att ta mig ett rejält snack med en viss person på fredagkväll och berätta vikten av att inte hugga och slåss med innebandyklubban ovanför knähöjd. jag har världens temperament på planen, men inte såpass att jag börjar veva med klubban i huvudhöjd.

hade filosofi som första lektion. bara jag dök upp men jovisst hade vi lektion ändå.
satt i filosoferade tsm med min lärare+kandidaten. det gick väl..men mm.. kändes lite lite onödigt

jag har läst totalt nio kurser nu sista året. idag fick jag reda på sju av mina betyg, samtliga full pott! förhoppningsvis går det bra i de övriga två ämnena också:)
som jag har kämpat med att fixa klart skolan... dessutom är vädret tokhärligt.
så jag försöker koncentrera mig på sakerna som gör mig glad just nu, för då solen skiner och jag hör gitarrspel så kommer alltid saknaden. eller då jag ser folk fiska&hyra film eller då jag går förbi rönnfjords. det kan inte hjälpas.
det gör lite ont i hjärtat och jag önskar en såndär myskram som jag alltid fick.
lever på hoppet om att en dag återses.

.................

imorgon blir det troligtvis min sista skoldag för veckan. på fredag så är det tandläkarbesök.. vilket egentligen känns helt onödigt.. har inte haft hål/tandsten sen.. jättejättelänge sen. tandhygien är A och O (:

kanske en tripp till umeå nästa vecka. vore guld även om plånboken kanske inte håller med. har fixat allt till studenten och balen nu. dessutom har jag börjat gå in mina skor. balskorna är de inga större problem med. "bara" sju centimeters klack. efter två kvällar nere i sthlm med skyhöga klackar är jag mer immun.
studentskorna är lite värre klackar. men jag gillar dem så ett stort
tack till den smarta människa som uppfann skoinlägg till pumps. sen gillar jag min idé om att ha vita orkidée- blommor i håret. hoppas det blir bra bara. jag försöker glömma balen genom att tänka på studenten.
hurra på mig. eller nähä

så kommer det en lista på mina små ljusglimtar i livet.

x en kram
x att hitta en kall cola efter en hård träning (jag veeeet) 
x ett oväntat sms/mail
x djupt samtal
x varma sommarnätter
x nya vänner
x att umgå med de gamla vännerna
x varmt regn på sommaren
x lukta på en orkidée (som förövrigt är min favoritblomma)
x ett mvg (eller några)
x hitta en riktigt bra nötarlåt
x tänkvärda ord
x personligt kort från någon
x choklad i alla former
x krypa ner under täcket då det är kallt
x adrenalinkicken från ett snowboardhopp
x att skratta så det gör ont i magen
x en kram till
x läsa en riktigt bra bok
x varma popcorn med ostdip
x titta i gamla fotoalbum
x roliga historier
x klassisk musik
x stunden vid pianot och Gud
x känna en varm vind blåsa i håret
x nattdopp då det är riktigt varmt
x en AHA upplevelse (om det är positiv) vill säga

 finns mkt fler ljusglimtar. vilka är dina?

....................

SLUTA SKICKA KEDJEBREV OM ATT MSN BÖRJAR KOSTA PENGAR.
jag blir alltid så glad då jag ser att jag fått mail.
men nähä, då är det lögnaktiga brev:p


Kommentarer
Postat av: Anonym

du är en ljusglimt! <3

2007-05-24 @ 08:39:12
URL: http://toveliina.blogg.se
Postat av: Johanna

Listan stämmer verkligen! :) I sommar blir det många varma nätter med nattdopp! :D

2007-05-24 @ 11:48:47
URL: http://johannis3.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0