framtidsplaner

i fredags fick jag ett mail ifrån SWS vilket är den sydkoreanska organisation som har hand om adoptioner. Social Welfare Society INC. Mitt brev har kommit fram till dem och de ska nu sätta igång att öppna mitt fall/case och påbörja efterforskningarna. Det känns spännande och lite nervöst, vad de nu får fram. Men jag försöker mentalt förbereda mig på att det kommer ta ett bra tag innan jag får veta någon konkret. Jag läste om ett par där frun var adopterad från sydkorea och trots hennes utförliga och dessutom sanna uppgifter tog det ändå kring sex månader innan de fick besked. Som tur är har jag en hel del uppgifter jag också, även om jag är medveten om att de kan vara påhittade. Men trots allt är jag inget hittebarn så lite lite lättare borde det kanske vara.. och om, men bara om, allting går bra kan det hända att det blir en resa dit i juni 2008.
Det svenska adoptionscentrumet anordnar nämligen olika återresor till olika länder. 4- 19 juni är återresan till Sydkorea. Det finns människor som far dit "bara" för att se landet och uppleva kulturen men känner inget större behov av att träffa sina biologiska föräldrar/familj.  så ja, vi får se vad som händer helt enkelt..
googlade på kostnaden och kom fram till att bara flygstolen skulle gå på omkring tio papp tur-och-retur.

vi får väl se helt enkelt.
men nu ska jag ta igen lite förlorad sömn.

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha jo det kändes som smartare, de börjar ju bli halkigt också så! ingen hit o köra mitt i natten...

Haha ja nu är det er tur ;D

2007-10-15 @ 09:31:59
URL: http://ekaws.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0