hej jeanettes mamma:)

det är fascinerande vad olika besökare man kan ha. Får en mindre chock varje gång (:


Efter jobbet idag blev det snabbhandling på domus, snabbdusch och sedan kvalitétstid tillsammans med jeanette och annakarin. Vilka underbara människor! De är så fina och bra att jag.. ja, kan inte ens förklara. Är så oerhört glad och tacksam för de vänner jag har.  Förut för några år sedan kunde jag uppleva att jag inte hade så många vänner, men inser nu vilka gåvor jag fått med tiden! och fler hoppas jag på att det blir.. 
Man kan aldrig ha för många vänner


imorgon är det söndag, så då väntar ett mail från min systeryster. Jag undrar hur hon tog det där med mitt lugna vi-tar-det-som-det-kommer svar. Sen så skickade mamman sitt brev till översättning för en vecka sen.. så kanske får jag det nästa vecka om jag har tur.  Jag märker själv att jag börjar slappna av mer, oroa mig mindre.. vilket ger bättre sömn.

och för att orka med morgondagen ska jag sova nu
men först måste jag få berätta om en tuff grej som hände igårkväll. Det var ungdomssamling och jag var stentaggad, det var ju som sagt ett tag sedan jag hann dit i tid.  Hursomhelst
Jag har tänkt ganska länge hur det ska bli i höst, även om det känns rätt att gå just den bibelskolan så är det så jobbigt att den ligger så långt bort! och sen har jag oroat mig hur det ska gå för mig att tala.
bla bla bla. Orkar inte dra närmre, men jag är inte så duktig på det.. och jag har inte vetat om jag skulle klara av det, även om jag skulle vilja. Jag har funderat mycket över helanden och mirakler etc.. om det är möjligt för min del, idag?
nåja
Mitt under bönen då jag står och tänker egentligen på vilket elände det kan bli om det inte blir bra.. kommer det fram en man och så profeterar han utan att känna mig, veta min bakgrund, mina tankar etc.
ett par enkla men skrämmande specifika saker. Hur jag känner, hur det är och vad som kommer ske!
och nej, det var inte såna där vaga skitsaker som står i horoskop som passar in på de flesta.
Jag tycker sånt är tufft

nåja
godnatt
vilket äventyr ens liv är egentligen




Kommentarer
Postat av: lena

åhh va spännade...ja visst är det häftigt när någon profeterar över en...man blir nästan lite rädd.
Tack vännen för de fina orden på min blogg, jag tänker också på dig mycket..mer än du tror,speciellt allt som händer i ditt liv just nu.
Det är underbart att ha vänner, man tar allt för givet ibland...kramar på dig, hoppas vi ses igen snart

2008-04-13 @ 12:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0