HÖR OCH HÄPNA

blogg.se fungerar igen...!
har jobbat på rätt mycket dessa dagar. blivit två tio-timmars-pass på rad (om jag nu inte räknat fel) och jag har varit dålig på att gå och lägga mig då jag väl kommer hem. Men men
Sista gången jag var riktigt skrivartagen var natten mot sommartiden. Då var jag och fannie ute och raggade länge, vilket var oerhört trevligt. Jag saknar den tiden i grundskolan. Vilka knasiga elver vi måste ha varit för en utomstående lärare.. som vi gick omkring och sjöng i korridorerna ( läs: skrek) =)

Fick äntligen mailet nu ifrån mamman, vi kanske kan kalla henne Hei Young istället. Det känns bättre och bättre nu. De vill verkligen att jag ska hälsa på... i senaste mailet från syster tyckte Hyang eun att vi borde bestämma ett datum så att dom kan börja förbereda. Det gick lite väl snabbt, men inom en ram kring max två år borde jag kanske ha sparat ihop tillräckligt med pengar och känna mig redo.. funderar på att köpa hem en sån där "hur-du-lär-dig-koreanska" hemmaCD. Hur bra de nu är, men det är ju värt ett försök.. recensionerna av den säger att tragglar man tillräckligt länge så kan man göra sig lättare förstådd och förstå en del. Så blir jag deprimerad och inte har något socialt liv då jag flyttar till hösten blir det till att nöta därnere:)
hon skrev att hon berättat för kyrkan om mig, och att de förvånande nog tog det bra och blev glada. Är väl en nyhet i sig.. tänk om någon i våran kyrka skulle säga nått sånt? Vilken förvåning.. 

Tänkte försöka slänga in nått citat men det blir bara konstigt, känslan försvinner då man rycker lös tomma meningar. Men jag blev verkligen glad. Det utstrålar en blandning av ledsamhet, glädje och moderlighet toppat med visdomsord.

nåväl

första gången jag är hemma före åtta på jag vet inte hur länge.. så bäst ta vara på kvällen. Vädret har varit underbart.. var ledig mellan kvart över två och halvsex så jag hann med lite promenerande.
innan jag slog mamma i guitar hero såklart




Kommentarer
Postat av: Jeanette

jag tycker fortfarande att fonden hjälpa-evelina-att-få-åka-och-hälsa-på-sin-biologiska-familj är en bra ide ;) Jag ger dig gärna massvis av pengar så att du kan åka dit tidigare än om två år!

2008-04-01 @ 22:29:59
URL: http://www.jeanettewallin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0