!!!!

har suttit och försvarat islam hela eftermiddagen:P mot västerländsk inskränkthet som att alla islamister och muslimer är militanta extremister.  Då har man inte vidare kunskap om nånting.. usch för såna fördomar. Det finns ju extrema katolskkristna människor som är lika dumma som militanta extremister.
o så har jag tjafsat mot påståendet att alla muslimer får inpräntat i sig att man kommer till himlen om man blir självmordsbombare.
fel
i koranen står det att man kommer till himlen om man lider martyrdöden. Ungefär samma sak står i bibeln faktiskt. men det behvöer inte betyda att det är rätt att smälla upp sig själv och andra.
SUCK
jag är ju inte ens muslim :p

det är ungefär som att påstå att alla blondiner är dumma i huvudet. Klart det finns såna, men det behöver ju inte sitta i hårfärgen.


Kommentarer
Postat av: Jennelie

Har du något emot katoliker i stället?
Vad gör de extrema katolikerna?

Vilka är det som menar att alla muslimer är självmordsbombare? Är det kristna eller vanliga Svensson?
Jag trodde också att självmordsbombarna fick lära sig att de kommer till himlen om de dödar de otrogna (helst judar). Är det inte så? Eller menar du att ALLA muslimer inte får det inpräntat, utan bara vissa som kommit i kontakt med extrema grupper? Det låter ju troligare.
Kram! (Skriv gärna en kommentar på min blogg när du har svarat, så jag vet! =)

2008-02-25 @ 10:31:07
URL: http://jennelie.blogg.se
Postat av: Jennelie

Jag kom plötsligt på något.
Kan du ta bort min förra kommentar från din sida? Man vet aldrig vilka som hittar vad man skrivit och missförstår. Har du tagit bort din blogg ur sökmotornerna, förresten?
Det var jättebra det du skrev, men jag tar bort den från bloggen för att ingen ska tro att jag har skrivit något negativt om den berörda religionen.

2008-02-28 @ 08:40:51
Postat av: J

Jo... Jag tänkte inte på det först, men jag vet inte om det är helt säkert att diskutera ett ämne som detta på Internet. Särskilt inte när man själv har en blogg.
Jag vill bara avsluta med att säga att jag håller med dig och tycker det är bra att du försöker få andra kristna att förstå att inte alla muslimer tolkar jihad på samma sätt. Jag undrar bara om det är avfälliga (de som inte följer Koranens bud) eller rättrogna muslimer (de som följer sin tolkning av Koranens bud) som är mest kärleksfulla mot oss "otrogna". Och vilken inriktning av Islam är den allra rättrognaste =)? Alla "muslimer" (till kulturen) läser ju inte koranen. Jag tycker det verkar som om många inte gör det. Vet du hur dem som kallar sig rättrogna muslimer i Sverige idag ser på
oss svenskar? Vad är jihad för dem? En anna sak: Alla "kristna" länder (och Israel) har väl demokrati medan alla "muslimska" länder är diktaturer? Säger inte det något om Bibeln vs Koranen?
Avsluta och avsluta... Nu ställde jag en massa nya frågor. Du kan väl svara här på din blogg?

2008-02-29 @ 20:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0