onsdag

jag taggar inför matchen ikväll, men först ett arbetspass. Då jag vaknade imorse så regnade det, så jag beslöt mig för att somna om igen. Fanns inte så mycket vettigt att göra då det är dåligt väder. Men elva kände jag att jag fick jättedåligt samvete, så då klev jag upp^^.
Min biobror hade full koll på Euro2008 soccergame. Att sverige var med i grupp D och att hans favoritspelare var nr.10. Det vill säga Zlatan för er som inte vet.  Så det var ju lite kul^^
Jag önskar jag vore en sån där tjej som var jätteduktig i fotboll, men jag har insett mina begränsningar. Jag nöjer mig att titta på EM och VM då det sänds istället..


Dessutom har jag skickat efter ett abonnemang. Lite vuxenpoäng där kanske?:) Känns så bekvämt och bra. "Bara" att betala räkningen via internet i slutet på månaden. Och på tal om räkningar betalade jag undan en mindre hög igår. Tungt att precis nyfått lönen och så försvann mycket. Inte så mycket till räkningar, utan la undan mest som bekant till sparande. Men men, Nästa vecka far jag och johanna till stockholm och det blir verkligen något jag unnat mig efter allt toksparande. Mina föräldrar tycker det är helt fascinerande att jag kunnat spara så pass bra till bibelskolan, deras tidigare erfarenheter om mitt sparande hade väl inte varit sådär i toppskick=D Men vad ska man säga? Gud hjälper en, och dessutom lyckades jag investera i en EOS inför nästa års utomlandsvistelser. jippikayjej

Dessutom har jag kommit på ett jobb som skulle kännas betydelsefullt. Men kanske svårt att lämna då klockan är 17. Såg på TVn om diskrimingeringen av HIV-positiva barn. På grund av all okunskap om hiv så vill man oftast inte ens ta i barn som är hiv-positiva. Det är synd och skam. Då man fick höra om deras upplevelser, eller om de hade något syskon som var sjuk, så gjorde det ont i mig.
Hur kan människor vara så elaka? och oförstående?
Att jobba med hiv-positiva barn tror jag kan kännas betydelsefullt, samtidigt som man säkerligen kommer drabbas av fruktansvärd vanmakt över situationer. Men ändå..

nej men nu måste jag väl ta tag i saker och ting för att få något gjort innan jobbet kallar.

so long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0