if tomorrow never comes

nu är det nästan fara och färde. jag kan inte sova ordentligt på morgonen för jag måste gå upp för att se om det kommit något mail. Men jag blir lika besviken varje gång, och i ett försök att hålla alla farhågor borta försöker jag sysselsätta mina tankar med massa annat.
en massa strunt
för att för en gångs skull skriva något annat än om min sydkoreanska familj kan jag ju berätta att jag & johanna ska ner till stockholm i sommar. Flygbljetterna ner är bokade. Vi är inte helt säkra på än var vi ska bo, det finns ju en del att välja bland. Det är saken jag unnar mig för allt jobbande. Annars försöker jag hålla stenkoll på pengarna och bara köpa det allra nödvändigaste. Först fick jag lite panik över att slösa pengar nere i sthlm. Men biljetterna var så otroligt billiga, att jag hellre lägger pengarna på dem och slutar köpa godis. 
Jag tror att mitt sparande kan kan gå ihop ändå... jag ska ju jobba som en galning i sommar också, så nog borde det lösa sig. Mamma tyckte att jag verkligen kunde unna mig nått efter allt jobbande nu i slutet på februari och mars. Men nejnej, unnandet kommer till sommarn. resten hamnar in på sparkontot.
det känns nästan lite hårt
Nästa stora grej jag ska spara till är en canon eos400D och en resa till sydkorea. Varför jag tar det i den ordningen beror på att om jag far dit, vill jag väldigt gärna ta kort. Det är inte det att det är högre prioritet att köpa en kamera, men den blir väldigt nödvändig. Visst hade det varit kul med en kamera redan till sommaren, och till hösten då jag ska flytta och allt.. men ja, hellre väntar jag ett tag till och köper den jag vill ha.

jag längtar till sommarn. Även om jag ska jobba nästan hela tiden ska det blir skönt med lite sol, Ballerinaskor och söta linnen. Att äta lite mjukglass (även om jag inte brukar äta det så överdrivet mycket) och bara njuta av vädret.
mums

och eftersom jag gör ett break i mitt känslotänkandet om allting finns ju alltid listor att göra

1. Kan du fixa en punktering och byta torkarblad själv?

I teorin vet jag hur det ska gå till vid en punktering. Men jag har aldrig testat
2. Hur äter du ett äpple?
Sköljer av det och äter det som det är
3. Är du rädd för små svarta kryp med många ben?
beror på i vilket land man befinner sig i  

4. Big Brother eller Sportnytt?
Sportnytt
5. Rent spontant, om du får välja en present till dig själv, vad skulle det bli då?
ett par nya jeans

6. Är du mörkrädd?
nej

7. Resmål som fascinerar?
maldiverna (och sydkorea)

8. Ditt senaste telefonsamtal?
Chefen
9. Om du får välja en artist som kommer och spelar för dig på din födelsedag, vem blir det?
relient K :)
10. Förrätt eller efterrätt?
Efterätt

11. Bästa stunden på dagen?
kvällen
12. Tre saker du alltid har med dig?
plånboken och oftast telefonen
13. E-post eller snigelpost?
Snigelpost känns mysigast
14.Den senaste komplimangen du fick?
att min hår hade en fin färg
15. Senaste gången någon skällde på dig?
ett par dagar sen. Men jag måste berätta att den var obefogad. 

o så drar vi en till innan vi går och lägger oss
1. Hur gammal är du om fem år?
23
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Micke
3. Hur lång är du?
drygt en och sextio? plus minus nån cm
4. Vilken är den senaste filmen du sett?
påbörjade "röd drake" för nån dag sen..
5. Vem ringde du senast?
Tovelina
6. Vem ringde dig senast?
Eva
7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Hej. ja vi kan väl planera för det iaf om du inte jobbar, så får vi hoppas att inget annat kommer upp. kram"
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
inget av dem helst.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
gifta
10. När såg du senast din mamma?
för nån timme sen
11. Vilken ögonfärg har du?
bruna
12. När vaknade du i dag?
10..
13. Vilken är din favoritjulsång?
låtar av carola eller celine dion. och "hej mitt vinterland"
14. Vilken är din favoritplats?
med människor jag tycker om
15. Vilken plats föredrar du minst?
där det är kallt och eländigt
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
förhoppningsvis är jag gift, har jobb och gjort något betydelsefullt i mitt liv
17. Vad skrämde dig om natten som barn?
mörker och spöken
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
nån rolig anekdot jag hörde
19. Hur stor är din säng?
typ..100
20. Har du stationär eller bärbar dator?
stationär
21. Sover du med eller utan kläder på dig?
med
22. Hur många kuddar har du i sängen?
fem
23. Hur många landskap har du bott i?
ett
24. Vilka städer har du bott i?
southbourne på englands sydkust är väl det enda som gills. och knappt det
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
strumpor
26. Är du social?
det tror jag nog
27. Vilken är din favoritglass?
daim glass eller vanlijglass med krossad choklad
28. Vilken är din favoritefterrätt?
finns hur många som helst
29. Tycker du om kinamat?
oja 
30. Tycker du om kaffe?
visst
31. Vad dricker du till frukost?
mjölk eller te
32. Sover du på någon särskild sida?
nej
33. Kan du spela poker?
kanske inte allt. men de vanliga åtminstone
34. Tycker du om att mysa/kela?
visst
35. Är du en beroendemänniska?
"the human is a moral, believing animal"
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
en bekant åtminstone
37. Vill du ha barn?
kanske en dag.. kanske
38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska och lite franska, lite ryska, lite teckenspråk
39. Har du någonsin åkt ambulans?
nej
40. Föredrar du havet eller en bassäng?
beror på
41. Vad spenderar du helst pengar på?
inredning =D
42. Äger du dyrbara smycken?
Några stycken
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
CSI och criminal minds
44. Kan du rulla med tungan?
inte till ett U
45. Vem är den roligaste människan du känner?
en gammal klasskompis är en av de roligaste åtminstone
46. Sover du med gosedjur?
nej, fast frodo kan komma och sova vid mina fötter ibland
47. Vad har du för ringsignal?
blindside
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
säkerligen
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
min soffa
50. Flirtar du mycket?
Nej
51. Kan du byta olja på bilen?
Ja
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
nejnej
53. Vilken var den senaste boken du läste?
bibeln? annars var det säkert någon deckare eller så
54. Läser du dagstidningen?
Om jag hinner
55. Prenumererar du på någon veckotidning?
pappa gör, så de läser jag..
56. Dansar du i bilen?
nej, men på moppen ;D
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
lugna favoriter
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
höm.. jag minns inte.
59. När var du i kyrkan senast?
för två veckor sen kanske
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
svårt att säga
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
fem dagar

godnatt världen

Kommentarer
Postat av: Jennelie

Glömde säga att jag gillar den nya bilden där uppe! Vem har tagit det? Värsta modellbilden! Hur gör man för att göra om sin blogg egentligen? Inte för att jag vet om jag har tid, men... Verkar kul att få den liten mer personlig.

2008-03-14 @ 20:57:03
URL: http://jennelie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0