natt

egentligen är det alldeles för sent att vara vaken för min del, men har precis kommit hem efter att ha skjutsat lite folk hem till järvsjöby. Det kändes som uti vildmarken tycker jag :)



fick lite frågor ang. mitt islam inlägg och jag tänkte svara så gott det går. Något som min lärare ständigt återkom då jag läste islam & judendom på univ. i höstas var att inom islamen speciellt, så fanns det oerhört många inriktningar. Det var så "olika för alla". Religionen framträder olika beroende på människor, kultur och annat. Nu minns jag inte riktigt kriterierna för att räknas till muslim (en jude ska vara född av en jude) men det finns någon vers i koranen (kan ej suran och versen i skalle) som säger att alla människor är omedvetna muslimer, man har inte bara upptäckt det än. Ungefär så.. fast inte med de orden.
Jihad är inte bara ett försvars/angreppskrig utan även ett "personligt" krig/självrannsakan mot frestelser och sånt. Det finns likheter mellan koranen och bibeln och eftersom jag är partisk påstår jag att man alltid försöka härma av det bästa (vilket jag anser är bibeln;) )
och det är en intressant punkt. Att "kristna" länder har demokrati och muslmiska diktaturer.. även om "kristet" i det sammanhanget blir lite luddigt

halvtre. nu sover jag sittandes

Kommentarer
Postat av: jeanette

Det stog mellan den blå/vita och denna, men till sist tyckte jag att småblommigt var roligare! :) Modellen var ju i princip detsamma. Synd som tusan att priset är så saftigt, det var därför jag passade på nu med rabattchecken :)

Allt bra hos mig med jobbar hela helgen + nästa vecka! jobbar du också nu? var? kram

2008-03-01 @ 10:28:15
URL: http://www.jeanettewallin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0