natt-tankar

jag borde verkligen sova, speciellt med tanke på att jag måste kliva upp extra tidigt imorgonbitti. Ett par renoveringsgubbar kommer komma hit klockan sju för att byta ut mina fönster. Och då vill man ju vara någorlunda vaken eftersom jag har sängen i vardagsrummet. TJOHO.. not

dagen har varit rätt speciell.. var rätt slut och trött när jag väl kom hem från skolan, men efter en powernap och mat i magen så kändes allt bättre. Janina kom hit och vi diskuterade nådegåvor och åt kladdkaka i flera timmar. Så nu är vi peppade och illamående;)

Gud Din kärlek är oändlig
Alla får ta del
Hjälp mig med dess värme
Den kraft som gör mig hel

Jag är liten och du är stor
 Varför jag älskar dig?
 Du lyfte mig upp ur fördärvets grop
 Och du sviker aldrig mig

Du vet mitt hjärtas dunkel
Frågorna jag har
Förlåt mig mina synder
 Låt ingen skuld va kvar

Se mitt hjärtas längtan
Att komma närapå Ditt hjärta
 Höra dig tala
Och ana din smärta

Gud ta mig då jag faller
Ta mig då jag hoppar ut
Låt mig landa på din klippa
Låt din nåd bära mig till livets slut

Kommentarer
Postat av: lena

saknar dig också jätte mycket min vän.

tack för den fina , ärliga dikten

kramar

2009-02-05 @ 11:41:07
URL: http://lenysik.blogg.se/
Postat av: jeanette

Vilken fin dikt!

2009-02-05 @ 12:20:36
Postat av: emma

i helgen är jag i fjället, till veckan jobbar jag 9-18.45 och helgen. Är däremot ledig torsdag?

2009-02-05 @ 15:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0