the things we had, but didn't really see

Jag vill helst inte tänka, tänk om.. Men såhär på kvällskvisten blir jag lite nostalgisk då jag läser vänners gamla bloggar. I mitt försök att hindra tanken "tänk om", så kommer den givetvis. Tänk om jag inte alltid alltid alltid skulle tänka sönder saker?
I det jag tar mig för, vare sig det är jobb, bostad eller vadsomhelst så vill jag att både huvudet och hjärtat ska vara med. Men alltför ofta tänker jag sönder saker och så blir det ingenting av det. Mina höstplaner? Jag gör allt som står i min makt att inte tänka för mycket på det för att inte banga ur, och det går rätt bra. Annars tänker jag mig ofta ur saker som säkert hade blivit riktigt bra. Men som min goda vän Elin skrev:
"...det gäller att tänka på det som hänt och det man har, som man INTE hade haft om tänk om faktiskt hade inträffat..."

Så.. Jag tänker inte spendera resten av mitt liv att ångra mig och fundera vilken väg livet hade tagit om jag gjort vissa val annorlunda. Det som har varit har varit och kommer inte tillbaka. Jag vilar i förhoppningen att Gud har koll på mitt liv. Om jag klantat mig alltför mycket så skulle han vart där och petat lite på mig.

för det är väl vad kärlek handlar om?

Kommentarer
Postat av: Elin

Du anar inte hur ruskigt lika vi tänker, min vän. Även jag tror på någon högre makt, och på att änglar omsluter oss, och i deras händer känner jag mig trygg. Jag vågar chansa och riskera, för jag vet att de tar emot mig om jag faller. Det lönar sig att följa sitt hjärta, jag bara vet det. Därmed inte sagt att det är lätt... men jag vore inte den jag är om jag inte lät hjärtat styra mig. Det blir knasigt ibland på grund av det, men jag är beredd att ta smällarna. Det är värt det.



Evveliten, om du är såhär klok när du är 20, hur klok kommer du då vara när du är 80?! N

2009-06-18 @ 00:55:36
URL: http://elinhittarhem.blogspot.com
Postat av: Elin

Det skulle vara en sån ---> :) men det blev visst ett N, oops!

2009-06-18 @ 00:56:40
URL: http://elinhittarhem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0