att slänga sig ut

Vill ni veta en välbevarad hemlighet? Att jag innerst inne är höjdrädd, skräckslagen för att ramla ner och slå mig halvt fördärvad. Men känner ni mig lite bättre vet ni att jag både hoppat från 7 ½ på fyrishov,uppsala och slänger mig upp i de värsta berg- och dalbanorna som går att hitta. Jag är fortfarande lika rädd, och då vagnen sakta sakta tar sig alltlängre uppåt vägrar jag titta ner útan önskar att jag aldrig satt mig i vagnen. Men likväl varje gång jag ställs inför möjligheten att åka berg- och dalbanor tar jag mig i skinnet och utmanar min höjdskräck. För adrenalinkicken efteråt gör allt värt det. Inte bara kicken av fart och fläkt, utan kicken av att göra nått man tror man ska dö av, och sen njuta av det. Att vara modig innebär inte att man inte känner rädsla, utan att man gör det i alla fall. Jag känner mig väldigt modig efter att ha åkt en galen berg- och dalbana;)

Lite såhär tycker jag livet är. Det finns så mycket roliga saker man kan göra, äventyr att uppleva. Saker att se och röra vid. Men så sjukt lätt att fastna i sitt liv, i allt det bekväma. Då man inte utmanas lika mycket, inte är lika rädd.. men får vi uppleva kickarna efteråt som gör allt värt det?

Kanske skulle det ha varit bekvämt att flytta hem "för gott" igen istället för bara över sommaren, det hade inte blivit ett sånt svårt liv på ett sätt. Men eftersom jag vill få ut mer, uppleva farten och fläkten, känna kickarna och hur det bubblar i magen av glädje... så vill jag inte välja ett bekvämt liv. Inte än åtminstone.
Och även om mina drömmar och äventyr om hösten får mig att vilja både spy och svimma av osäkerhet och nervositet så vill jag nå dit. Och för att uppleva glädjeruset måste jag sätta mig i vagnen som tar mig upp mot toppen.

och lita på att Gud håller då jag väljer att hoppa ut




                                                                                                                                                   -evelina

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh, det är precis så jag också känner och tänker. Jag skulle säkert kunna nöja mig med ett lugnt liv, jag skulle säkert kunna lära mig att acceptera det. Bli nöjd. Men jag vill inte vara nöjd. Jag vill mer. Jag vill vara stolt, jag vill bli yr och jag vill skrämma skiten ur mig själv, utmana mig, jaga mina drömmar, inte slå mig till ro för att det är den enklaste och minst krävande utvägen. Du och jag Evve, i samma vagn. Vi kan hålla varandras händer när vi faller :)

2009-05-17 @ 18:12:28
URL: http://elinhittarhem.blogspot.com
Postat av: tovelina

precis vad jag också måste göra nu! jag är skitskraj :S

2009-05-17 @ 23:15:12
Postat av: Louise

Men lilla vän, det skadar ju verkligen inte att få en till!

Jo nog är det bra :) Känns underbart med sommar och sol!! Okej, ruggigt spännande. Har ju räknat med ett Ja, men tanken slog mej för några dagar sen att vi lika gärna kan få ett Nej, så försöker inte hoppas på för mkt längre :) Men det pirrar i magen!

Hur står det till med en sådan pang-brud som du då? :) Läcker design, du har helt klart valt rätt färg ;)

2009-05-18 @ 01:14:50
URL: http://hoojna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0