oavsett vem som tittar på

Något jag fastnar för hos människor, är deras genuinitet. Om det inte finns i SAOB så har jag därmed uppfunnit ett nytt. Jag imponeras och fascineras av människor som är genuina. Som inte bryr sig om vem eller vilka som tittar på, de beter sig på samma sätt i alla fall. Människor som både har god moral och etik. Människor som gör det rätta oavsett vad det kostar. För alla kan väl göra det rätta om det inte kostar något?
Människor som är självsäkra utan att vara dryga. Som står upp för sanningen utan att vara dömande. Människor som inte viker ner sig, utan som sticker ut och därmed får ta en del smällar.

jag försöker vara sån. Jag försöker vara lika kristen i kyrkan som utanför. Jag försöker hålla kvar mina värderingar, vad jag står för oavsett vem jag svarar inför. Oavsett vem som lyssnar.
Och jag är medveten om att många av mina värderingar går att hitta i bibeln, precis som många andras. Och då kan jag tycka det är ännu mera fascinerande att det oftare har varit människor i kyrkan som haft sina kommenterer om vad jag väljer att göra eller inte. Tro på eller inte. Än människor utanför kyrkan.
Det kan göra mig vansinnig också, Men just nu är jag i den närmaste bemärkelsen förundrad.

Låt mig att leva ett äkta liv, oavsett åskådare

                                                                                                                                -evelina


Kommentarer
Postat av: annakarin

yesbox. Vi bilar ner. Åker den 20 juni och hem den 24. Vill du åka? (: saknar dig med! kram

2009-05-29 @ 14:05:09
Postat av: Anna

Som citatet Linnea skickade till mig: "To be nobody but yourself in a world which is doing its best, night and day, to make you everybody else, means to fight the hardest battle which any human being can fight; and never stop fighting".



Jag tror iallafall att du lyckas jättebra. Kram

2009-06-03 @ 12:29:46
URL: http://norrlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0