Lyckliga stunder

Ibland rusar man bara på i livet, som ett ånglok i högsta fart. Utan att stanna upp och verkligen njuta. Ibland känner jag att jag blivit tvärtom, jag njuter så mycket att jag inte planerar framåt. Man ska vara en riktig livsnjutare med framförhållning. Det vore väl någonting;) Det finns alltid något man kan njuta av, även om tillvaron ser ut som skit. Det är väl kvällens tanke I guess. Ibland blir man så fokuserat på det omvälvande, känslomässigt dramatiska som sker. och då ser jag inte mig själv som en ren dramaqueen.  Men så får man stanna upp lite, och bara njuta lite innan det är dags att gå vidare.

Ett riktigt sånt där moment då jag fysiskt stannade upp var då jag var i Korea. Allt var så intensivt och stressigt. Man dolde känslostormarna som gick fram och tillbaka och sov tungt men lite om nättren. Så var vi en dag på lotteworld. Luften var sådär klar, på gränsen till kall. Men kändes fris och härlig. Solen värmde öronen lagomt och på vägen mellan två attraktioner stannade jag till och blundade lite. Det kändes så härligt avslappnat. Så jag njöt lite av det,

mer livsnjutning åt folket i tider som dessa. :)

Kommentarer
Postat av: J

DET var kloka ord min vän!



haha tur det, för det kändes som att den förstördes lite :p DU, det har jag svårt att tro - hur skulle du kunna vara det ? :p

nejmen, jag är alltid här - hör av dig när det passar!! (: kraaam

2009-09-03 @ 18:57:04
URL: http://oxx.blogg.se/
Postat av: Jennelie

Så sant! Man har sällan roligare än man gör sig. :-)



Men det är som du säger svårt att balansera mellan att visionera (och planera) för framtiden och att slappna av och vara "här och nu".



"Bekymra er i inte för morgondagen... Var dag har nog av sin egen plåga" var det en vis man som sa... Det har man hört och läst så många gånger, men ack så lätt man ändå glömmer bort det!

2009-09-06 @ 11:57:34
URL: http://jennelie.blogg.se/
Postat av: Turana

Det är kul att läsa din blogg!

Sanna ord.

2009-09-08 @ 00:10:42
URL: http://azeri.blogg.se/norbotten
Postat av: Jennelie

Hej! Vad nytt?

Är runt och kollar vad som händer på mina favoritbloggar.

2009-09-12 @ 17:00:18
URL: http://jennelie.blogg.se/
Postat av: emma

Har du åkt än tjejen?

2009-09-20 @ 11:45:04
Postat av: Flingas mamma

"om mig" bloggen är "bloggen" knappen länkad till test..så du vet :)

2009-09-20 @ 18:11:38
Postat av: emma

Hur upptagen du än kommer att vara får du försöka uppdatera mig om vad som händer på andra sidan världen!

2009-09-21 @ 08:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0