Glad jul!

Julen har hittills inneburit stora lass med fantastisk god mat, återseende med älskade familjen och julmys på högsta nivå. Badhuset stod till vårt och endast vårt, förfogande en massa timmar. (närochvarförblevbikinisheltplötsligtalldelesförminimaltskurna?) Myser sönder med mina brorsbarn och busar tills jag är alldeles snurrig av trötthet. Försöker vara världens bästa faster och Narnia&skeppet gryningen var inget dumt äventyr.
Då man ser en film som vi såg, är det oundvikligt att tänka på vad den egentligen handlar om, vem CS Lewis faktiskt var och vilket tydligt budskap som löper serien igenom. Jul är en tid av heder, då man minns att Jesus föddes hit på jorden. Men även en tid av längtan, till "andra" gången Jesus kommer ner på jorden. Det kommer bli sjukt coolt :)
Nu är det dags för kvalitétid, imorgon blir det mys på stan med en vän, och hockey med en annan vän. Kan knappt bärga mig!
God fortsättning mina vänner!

Kommentarer
Postat av: jeanette

Då måste jag ta en tripp till vilhelmina i januari! Ja är sjukskriven nu pga. foglossning & kommer antagligen vara det ända fram till förlossningen eftersom det bara blir värre & värre ju längre tiden går :( Så det finns mycket tid att träffa vänner på, och det är ju tacksamt iaf! :) Kram på dig och god fortsättning!

2010-12-26 @ 10:58:39
URL: http://jeanettewallin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0