others

Någonting jag personligen längtar att växa mer i, är att leva för andra. För i längden ger det så otroligt mycket mer, än att bara leva för sig själv. Låter underligt kanske att jag säger det, som gått bibelskola, jobbat, reser och pluggar för att jag tycker det är kul och intressant. Men i vilka sammanhan jag än har hamnat i så vill jag försöka leva mitt liv för andra. Det man gör för sig själv, dör med en själv, men det man gör man andra- kan leva på så otroligt mycket längre. Jag vill vara en människa som är där för mina vänner, som ställer upp och bryr sig om. Alltför många gånger misslyckas jag, men längtan att lyckas är större än skammen av ett misslyckande.
Det finns en otrolig glädje i att ge någonting till andra. ge av sin uppmärksamhet, sin tid, sitt öra... och det bästa av allt: alla kan göra det! Att få se någon lycklig, någon ta ett steg till i något, att få vara nära någon och ha gemenskap- det är nog bland det bästa som finns! och jag vill bli bättre på det. Inte för prestationens skull, utan för att jag älskar det. Jag älskar mina vänner, som är lugna filbunkar eller hetsiga dramaqueens. Oavsett varifrån dom kommer, vad dom tror på eller vilken sexuell läggning de har. Jag vågar mig till att påstå att jag älskar olika sorters människor, just för att jag älskar den Jesus som älskat mig först. Visst är det en bra konsekvens??:) Även om jag tror att det är näst intill omöjligt att älska varenda människa man möter på;)
Ofta önskar jag också att jag kunde ge mer än vad jag kan. Mitt liv är "bara" ett bland 7 000 000 000 andras, men oj vad jag skulle känna mig hedrad av möjligheten att tillägna mitt liv åt andra människor. Ni är grymma!!! :D
Den 29 december 2010 skulle världens finaste människa och the one and only ha fyllt 30 år, men så blev det inte. Livet påminner mig ständigt om vad som är viktigt och inte. Ni är viktiga.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du är så fin Evelina! Du betyder grymt mycket för alla runt dig! <3

2010-12-30 @ 01:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0