we're all in a mood for a melody

De senaste åren har gått så fort. Ett år i småland med en blixtvisit till både korea och usa,ytterligare ett par månader i USA, ännu fler månader i Norge och nu ett par veckor i Korea.
Året i jönköping och en bibelskolebubbla förändrade mig och mitt sätt att tänka. Det gav mig hopp och en framtidstro. Vilket gjorde att jag mest kunde njuta och glida på veckorna i fantastiska Newport beach och församlingen med nästan samma namn. Det är oförglömliga minnen. I Norge fick jag och min vän lära oss att jobba hårt, jobba mot ett mål och bo på en åker. Efter sju månaders arbete i Norge insåg jag vad det innebar att inte trivas. Men visst växer man även av den erfarenheten. Att hitta de saker som var positiva, och det måste jag säga: vårt pensionärsliv gick inte av för hackor :D Och så har vi Korea.
Korea på andra sidan jordklotet, där alla människor ser likadana ut och gör allt i ett rasande tempo. Där höga klackar, otaliga krämer och kosmetiska operationer hör till vardagen. Där självmordsbenägenheten är vansinnigt hög och där man rensar fisk med pinnar. Men även landet med en ovanligt stark familjekärna och en omsorg som inte finns överallt att finna.
Ibland får jag känslan av att stå i ett stormigt hav. Där allt är snurrigt, och svårt att veta var man ska gå. Jag vet varken vad jag gör eller vars jag bor nästa månad. Men det är mitt liv, och jag gillar't! :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

och jag gillar dig! <3



..och att kommentera på din blogg :')

2010-12-05 @ 01:22:39
Postat av: sara :)

Hejhej, söt blogg. Har Frågestund på min blogg : sararyden.blogg.se kika gärna in på den och fråga exakt vad du vill vettja:D kraaam

2010-12-07 @ 20:54:04
URL: http://sararyden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0