karaktär

under våra ledarskapslektioner under 2008/2009 hann jag lära mig en hel del. Tycker det är så intressant med ledarskap, gruppdynamik och hur det kan funka. Och någonting som verkligen etsat sig fast är vikten av att ha god karaktär.

att ha god karaktär innebär att göra det rätta för att det är rätt- oavsett kostnader.


att vilja göra det rätta men inte göra det, är i bästa fall att ha goda föresatser. Så grejen är att en god karaktär inte faller ner från det blå bara sisådär. Från en morgon till en annan. Utan något man bygger, något man lär sig, om man väljer att satsa på det. Och jag tycker om att göra det, att bygga karaktär. Det är inte lätt och många gånger får man bara koppla från både känslor och huvud:)
Men jag vill vara en människa med god karaktär. En människa som går att lita på, som finns där för andra. Som erkänner sin svaghet och osäkerhet men ändå är tydlig och har en riktning.

Och det sköna med det hela är att det inte är någon press, utan jag vill fortsätta bygga god karaktär just därför att jag vill. Inte för att någon pressar. Det är en lättnad att veta, och en kraftkälla till att orka fortsätta då känslorna ibland kan motsätta sig det:)

Sov gott världen


Kommentarer
Postat av: J

Hur kan jag ha missat att följa din underbart tänkvärda och fina blogg? det är så att jag borde skämmas!



åh, jag fick precis ett sådant evelinasug, vi måste prata någon dag! KRAM

2010-01-11 @ 20:30:06
URL: http://oxx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0