random people

Jag lyckades hamna mitt i smeten av New York Red Bulls på flygplanet mellan NY och LA i höstsas. och inte förrän nu googlar jag på deras lag så jag kan kika på de ja snackade med, såg eller skämde ut mig framför. Satt mellan coachen och en försvarare, kikar på bilderna på internet och skrattar gott åt det hela.
Känner mig lite dum i efterhand som inte hade bättre koll men erkände faktiskt att det var de europeiska ligorna jag var mest intresserad av. Men dom verkade inte ta så illa upp eftersom jag ändå fick en inbjudan att komma och kolla på deras match dom skulle spela mot Chivas.

Det är intressant vilka människor man kan stöta på i livet. Endel människor klampar rakt in i ens liv, kanske helt slumpmässigt och stannar där förevigt. Andra människor möter man, och sen försvinner dom ut ur ens liv och man ser dom aldrig igen. Det är många möten som sker, och ibland kan vi inte riktigt råda för vilka relationer som blir relationer och vilka som blir flyktiga. Men något jag brukar försöka tänka, är att alla människor är gåvor i ens liv. Att man kan lära något. Att träffa många människor, höra olika människoöden och historier, gör mig nog till en "bättre" människa. Det har ökat min förståelse, höjt min respekt & kanske gjort min fördömelse en aning mindre:)

Jag gillar människor och kan till och med tycka det är trevligt att småprata med amerikanska fotbollskillar ;)

Kommentarer
Postat av: Flingas mamma

nej vad kul, vad gör du nu då? :D

2010-03-26 @ 09:17:10
URL: http://theresenorlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0