dygnsrytm

Nu är jag inne i en konstig dygnrytm. Imorgon blir fjärde dagen som jag går sent skift, ytterligare på tisdag innan jag har det halvsena skiftet på onsdag innan min lediga torsdag. Sent skift innebär att jobba mellan 16-23.30. Plus 40 minuters cykelväg åt bägge hållen. Så nu när jag kom hem inatt, tvättade jag mina jobbarkläder i handfatet och lagade lite mat så jag har matlåda till imorgon. Klockan har nu passerat 2 och jag tänkte försöka vara uppe någon timma till innan jag somnar. Det går så mycket lättare att jobba om jag vänder på dygnet men visst känns det konstigt att sova bort hela förmiddagen och vara vaken såhär mitt i natten. Iofs för att jag älskade att göra det förr i tiden. Nu får jag bara dåligt samvete över att jag missar soltimmar. Bäst att suga upp så mycket D-vitamin som möjligt här, man vet aldrig då regnet kan slå till.

Hursomhaver. ett mål medan jag är här i Norge: bli vig. Så jag försöker stretcha varenda dag. Dessutom tänker jag bara tillåta mig själva köpa cocacola och chips en gång i månaden. Istället för månadspilsner efter lönedag, så kör jag med cocacola och chips (är ändå kalasdyrt här..) Som grädden på moset vore de ju toppen om jag kunde börja med att göra 50 situps om dagen men den klurar jag lite fortfarande på om jag vågar ta mig an det.

ska värma lite extra mat innan jag knyter mig. Godnatt världen



Kommentarer
Postat av: Flingas mamma

en nikon d3000..hurså? :)snart kommer du hem :) kram

2010-05-17 @ 11:39:19
URL: http://theresenorlin.blogg.se/
Postat av: Jennelie

Vad är det du jobbar med och när kommer du hem igen? Har du sett Lenas bäbismage, förresten? Kram!

2010-05-17 @ 21:39:14
URL: http://jennelie.blogg.se/
Postat av: Flingas mamma

jag har ett fast 35 mm..

2010-05-19 @ 09:50:42
URL: http://theresenorlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0