böckerböckerböcker

Min familj brukar skämta mycket om mina läsvanor. Att jag bokstavligt, och bildligt, nöter upp mina böcker. Jag älskar böcker:) Min lillgamla hemliga dröm är att ha ett eget bibliotek en vacker dag. Då jag reste till Norge hade jag dessvärre inte möjlighet att ta med mig böcker. Däremot har jag köpt två pocketböcker här, och läst ut stinas "Twilight" säkert tre gånger.
Och nu till denna Twilight, som fascinerar människor världen över. vad jag däremot fascineras över då jag läser den, är hur man kan ha så sjuk fantasi. Hur kan man komma på såna saker? Jag berättade för Stina att jag aldrig skulle komma på sånt, och hennes förslag var att skriva ihop nånting som aldrig skulle kunna hända. Bra förslag huh;) Så mitt nästa mål nu när jag liks är här och har lite ledig tid. Vore att skriva ihop någonting. Haha. Stinas nästa förslag var att skriva om mitt liv, men att vara 21 och skriva sina memoarer och sina tankar känns kanske lite väl.. allvarligt :)

Nu har jag jobbat 12 dagar i rad. Imorgon är jag ledig och då ska jag gå upp i tid och åka in till Jessheim. Det är dags att finkamma affärerna efter en snygg bröllopsoutfit. Jag ska bara lalla runt i min ensamhet, njuta av ledigheten. Att få klä mig i något annat än arbetskläder eller umbro-byxor. Åh vad jag längtar. Inte ens det utlovade regnet kan få mig på dåligt humör. och på kvällen ska vi äta tacos och ha myskväll innan Stina åker till england på söndagkväll.

godnatt världen!

Kommentarer
Postat av: Jennelie

Jag älskar också böcker och drömmer om ett eget bibliotek precis som du... =) Om du tycker det är ok att läsa på engelska så måste jag tipsa om Phantastes, boken som kom att inspirera C.S. Lewis och, som han själv uttryckte det, "baptized my imagination". Där kan man verkligen snacka om fantasi!!! Men bara i ordets positiva bemärkelse. Jag tycker det är så häftigt att se hur en gigant som C.S Lewis har tagit efter och till viss mån härmat sina föregångare. Alla lär vi av andra som gått före, tar efter från olika håll och gör vår egen syntes av det hela. Och så formas en ny författare som använder gammalt tankegods men gör sina egna kopplingar och sin egen vinkling för sin egen tid. Man ska inte vara rädd för att ta efter goda författare, men får ändå inte glömma att vara sig själv när man skriver. Jag tycker absolut att du ska skriva en bok eller flera. Det tänker jag göra! Bara jag får ändan ur vagnen någon gång...

2010-06-10 @ 20:22:40
URL: http://jennelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0