Onsdag!

De flesta dagar smälter ihop så man håller inte riktigt reda på vad det är för dag. Men idag har jag tagit reda på att det är onsdag;)
I söndags sov vi ut ganska länge om jag inte minns fel. Sen for vi till någon kyrka, åt middag och på någon bönegrej på kvällen.
På måndagen följde jag med Omma (mamma på koreanska) till en annan böneträff innan jag satte mig med min hemtenta jag har vid universitetet. Ska bli så skönt då den är över.
Igår blev det lite shopping i SEOL igen. sjukt många människor var det!!!!!! Lite trist att amerikanska/australienska märken som man gillar är ungefär lika dyra här som hemma. Men det var mysigt att gå omkring, se alla människor. Det finns ändå en hel del västerlänningar här nu om man jämför med hur det var då mamma och pappa vad här för 21 år sen. Men varje gång jag ser en västerlänning så tänker jag, "åh, någon som mig" och en millisekund senare inser jag att det är bara jag som vet det^^.
I affärer blir jag alltid tilltalad på koreanska, även om de förstår ganska fort att jag pratar engelska.
Som svensk är österländsk kultur fascinerande. Sverige är ett av de mest sekulariserade länderna i världen. Man tror inte på något och Gud är ungefär lika verklig som jultomten. Det fascinerar mig bara, att i vi i vår värld värdesätter de teorier vetenskapen lägger fram (utan att egentligen att kolla upp den närmre.. då man skulle hamna i återvändsgränder om man väl gjorde det....^^)
men nu ska ja ut igen. lucnh med folk
hejs

Kommentarer
Postat av: jeanette

Tänker mycket på dig Evelina. Hoppas du mår bra! Kram

2010-11-03 @ 08:00:58
Postat av: flingas mamma

haha hälsa alla så mkt :)..vi saknar dig!!

längtar tills du kommer hem och till jul, det kommer mest troligt bli lule..med hockey den 26 ;P puss<3

2010-11-03 @ 15:19:18
URL: http://theresenorlin.blogg.se/
Postat av: flingas mamma

vad söt du är, blir gråtfärdig..faktiskt, är nog extra blödig nu när jag inte äter nån , går ju på närings och mineral schackar nu bara :S hehe

men stl har hon nu 92 enligt hm's..men vad har don för storleks tabell där? annars kanske det gå att gå efter ålder...92 är från 1,5-2 år så det blir bra!

<3<3<3<3<3<3<3<3 puss

2010-11-04 @ 11:18:10
URL: http://theresenorlin.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Du är ihågkommen och jag tänker på dig väldigt ofta! :)

Bebisen o jag mår bara bra. Jag är sjukskriven nu tom 11/11 så det ska bli skönt att slappna av och försöka bli bättre i ryggen. Idag har jag köpt första julklapparna, skönt att ha lite bortgjort!

Kram på dig!

2010-11-04 @ 18:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0