Te drickandets alla konster

Idag träffade jag och Omma en av hennes vänner. Hon håller på med teer, var lite mystisk och visade konsten att dricka te. Skillnaderna på kinesiskt te och koreanskt te. Nästan som en "Geishas memoarer" eller nått sånt. Det är energikrävande att allting ständigt förs på en blandning av bruten engelska och smattrande koreanska. Måste vara totalfokuserad och läsa av blickar, läten och rörelser för att överhuvudtaget förstå någonting.
<br>

Klockan är snart sju men jag och min bror ska till Seoul ikväll. Blir spännande eftersom han är den som pratar absolut minst engelska. Oftast pratar han koreanska och jag förstår vad han säger genom kroppsspråket. Tur att man är kreativ ibland;)
<br>
<BR>
Tänkte som avslutning på en trevlig onsdag skicka en länk till ett par fotografer jag halvt lärde känna lite under min tid i newport beach. De tar sagolika foton, bröllop, förlovning, vanliga porträtt. Jag har bara en sak att säga om dem.
BEAUTIFUL!!!!!
http://www.lovisahan.com
Kika på deras bilder, visst är de duktiga?

Kommentarer
Postat av: jeanette

har du lärt dig någon koreanska? Kram!

2010-11-18 @ 08:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0