EVS

Låt mig först klargöra att gudstjänster i Sverige kan slänga sig i väggen. De en och en halvtimmes mallen som finns hemma finns inte här, GALET vad långt det var. Då lovsången var över trodde jag mötet var över- typ.
Igårkväll drog vi till en worship night på östra sidan av Korea. Träffade en del av systerns vänner, en hel del korean-Americans som pratade flytande engelska. Rätt skönt ändå:) Många låtar av Chris Tomlin och Hillsong kördes + tolkning så lite flyt hade man ändå:)
Vi kom hem sjukt sent och efter 5 timmars sömn var det dags att vakna igen. Vi skulle träffa gruppen av mammor som adopterat bort sina barn (där min biologiska mamma är med) men tydligen hade det hänt nått så det blev inställt. Istället tror jag vi ska till huvudstaden Seoul, min mors bror som egentligen bor i Kanada är i Korea ett tag nu så vi ska träffa honom, och min mormor tror jag... Försöker lista ut vad dom pratar om men eftersom jag bara kan urskilja nått ord här och var i den koreanska diskussionen är det som bäddat för missförstånd :)
Tycker jag är sjukt duktig på uppdatera min blogg dessutom^^

Kommentarer
Postat av: flingas mamma

jättekul att du uppdaterar med vad som händer och vad ni gör, jätteroligt! hoppas ni har det bra! kraam

2010-10-30 @ 12:28:31
URL: http://theresenorlin.blogg.se/
Postat av: jeanette

Oj vad roligt att läsa vad som händer under din resa! tänker mycket på dig. När jag var i thailand och gick i tempel förundrades man också över att de inte har samma tidsgräns som i sverige. Vi kunde sitta och be i tre-fyra timmar utan problem, så lite annorlunda är det :) Hoppas du mår bra? Kram

2010-10-30 @ 13:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0