writers

Det är väldigt underligt att inte jobba, i och för sig har jag massa plugg att ta igen. Men att gå och lägga sig utan en värkande rygg, ömmande fötter och ett trött huvud är en lyx. Däremot passar det inte mig kanske inte att lalla runt utan att ha något att göra. Men det ger mig tid, tid att fundera på saker jag glömt att tänka på. Värdesätta de saker som man lätt tar för givet. I och med massa jobb, planerande och ansvarstagande är det lätt att glömma vad man vill, vad man brinner för.
Häromdagen satte jag mig ner och funderade över mål i mitt liv, över delmål som steg på vägen. Jag kom på en hel del saker jag glömt bort, och mycket nya saker. Därmed inte sagt att allt varken är klart eller hugget i sten, men man får drömma. Och man får drömma stort. Läser igenom gamla drömmar jag haft, tankar om mitt liv man fått höra och kan se såhär i efterhand hur mycket av det trätt in- precis som sagts.
Den här perioden i hemma hos föräldrarna är välbehövlig. Att hitta vad jag vill göra, hitta hjärtat igen. Släppa vad jag borde, vad andra vill, vad som förväntas. Vad vill jag?och under tiden göra saker jag mår bra av. Träffa vänner jag inte sett på länge, njuta av relax avdelningen, få hybris över god mat, prova nya recept och vältra mig i choklad. Återfinna uppbyggande musik och njuta av naturen.
Jag gillar en hel massa olika författare, bland annat en som heter John C Maxwell. Ett klockrent citat av honom är "Be who you are and say what you feel because those who mind, don't matter"

Så jag är jag, fastän min blotta uppenbarelse kan sticka folk i ögonen;), hittar min väg och mitt sätt att göra saker och ting. För tillfället är jag i Sverige, snart på resande fot till Korea. Vem vet vad som händer sen? Men jag tar mig an livet på mitt sätt, stänger de dörrar som behövs stängas och provar nya dörrar ibland. Går där andra har gått men lever ett liv ingen tidigare levt.
Livet är ett äventyr, och det bästa sätt att leva det borde vara utan ånger.
Bring it on!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det där citatet är så sant :)



och jag har slut på pengar på mobilen men jag skriver till dig imorrn!

2010-10-10 @ 23:51:05
Postat av: flingas mamma

jasså? vad vill du då ha för design? :)

2010-10-16 @ 11:38:33
URL: http://theresenorlin.blogg.se/
Postat av: flingas mamma

ok, av designen du har nu, vill du ha kvar någe av den?

2010-10-17 @ 15:07:56
URL: http://theresenorlin.blogg.se/
Postat av: Tina

Va söt du är! Kul att hitta till din blogg! :) Hoppas allt är bra! Kram!!!

2010-10-18 @ 18:50:59
URL: http://timonhome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0