there's a place out there

Jag känner mig en aning psykedelisk- tror jag. Igår satt vi och tittade på Spårlöst, och ja jag är medveten om att jag tjatar en aning om detta, men jag blir halvt knockad varje gång då jag inser hur välsignad jag är och vilket sjukt bra liv jag haft. Och kommer i fortsättningen att ha.
Tänk hur stor det är. Hur stor Gud är. Jag är så grymt tacksam för att jag fått uppleva det jag upplevt, även de mindre trevliga sakerna (hur knasigt är inte det egentligen?). För alla människor jag får ha i mitt liv, för att jag få ta del av andras erfarenheter och tankar. Ni är grymma! Och jag är tacksam att lilla jag, som inte ser så hotfull ut med mina knappa etthundrasextio centimeter, får drömma. Får hoppas och tro, Om att nå högre, sträcka mig längre och komma djupare. Hitta ödmjukheten att böja mig men inte låt mig knäckas.
Jag gillar ord. Ord är bildade av morfem. Tänk att vi människor är som bokstäver, som inte är så mycket för världen då vi står själva. Men ihop med andra människor, i ett större sammanhang kan vi tillsammans leverera den vackraste poesin, de innerligaste sångerna och de mest avancerade djuplodade analyserna. Av morfem, av varandra, av Gud. Come on world!!!
"where your heart is free and hope comes back to life,
where these broken hands are whole again,
we will find what we’ve been waiting for,
we were made for so much more
"

Kommentarer
Postat av: jeanette

Tänk när vi satt och pratade om att du skulle leta din biologiska familj på M1an.. Sjukt vad tiden går snabbt :)

2011-02-15 @ 19:43:56
Postat av: Johanna

Du är grym Evve!

2011-02-16 @ 00:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0