set the world on fire

Igår skrev jag en lista på min telefon. Där jag radade upp elva saker, utan inbördes ordning, som jag ska hinna göra under de kommande elva åren. Det ska tilläggas att det är min egolista, dvs saker jag kan göra så gott som själv. Där andra inte är inblandade, och därmed inte deras lycka. (Jag kallade det ju egolista- sen finns det ju en trippelt så lång lista där andra kan få vara med;) Klart det är trevligare att resa till Indien med någon men den punkten skulle jag kunna fixa själva också. Så även om jag skulle önska att gifta mig inom de närmsta elva åren så är det inte med på listan.

 

Vissa saker är lättare genomförda än andra, tex min punkt om att klä om fåtöljen jag fick av min mormor till skinn. Endel punkter är inte superavancerade: som att åka till Ullared. Däremot finns det någon lite dyrare, För att äta på en äkta lyxrestaurang händer inte varenda dag:)

 

Så när ni träffar mig om elva år ska jag bland annat ha tagit examen, ha dykcert och kunna filéa en fisk. Dessutom ska jag ha sett en pro-fotbollsmatch live och dansat på en strand under stjärnorna och månen. Det var lite av de sakerna jag hade tänkt försöka unna mig i livet.

 

Jag gillar mitt liv och tänkte fortsätta göra det om elva år också;)


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Du är härlig du Evelina! När alla skriver såna där "drömma" listor blir det oftast orealistiska saker. Men att filéa en fisk och klä om en fåtölj kommer du absolut att fixa ;) Kraaam

2011-02-18 @ 09:00:30
Postat av: Johanna

Jag kan iaf lära dig att filea en fisk :) Puss påre!

2011-02-19 @ 01:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0