from where you are

Efter ett samtal med en vän igår satt jag och funderade ett tag på hur mycket föräldrarna egentligen har betytt för en. Förra veckan såg jag landskampen (som utspelar sig i Åre mellan norska och svenska idrottsmän. Att se Foppa på längdskidor gjorde min kväll) där de svenska laget satt och pratade om sina karriärer och vilket stöd de fått hemifrån. Nu har jag ingen idrottskarriär riktigt men oj vilket stöd jag har fått ändå!!! Min pappa fick slita rätt hårt där en stund för att lära mig åka skidor (slalom) ordentligt. Och jag vad jag kan minnas fick jag alltid skjuts ut till träningarna, hur skulle jag annars kunna ta mig dit? Då jag började tävla så var mamma och pappa alltid med och höll koll. Jag tyckte det roligaste var att åka fort så de där med tider och andras tider höll jag inte reda på lika noga under själva tävlingen.
Jag red rätt länge också, närmre 10 år tror jag. Det var inte lika långt till stallet så dit kunde jag ofta ta mig för egen maskin även om jag minns rätt tydligt hur ofta mamma kom tidigare för att vara med mig innan det var hennes ridtimme. Så fort det var uppvisningar eller tävlingar så var mina föräldrar där också, hejjade och var stolta.
Jag har fina föräldrar :)
Och visst kan jag förstå andra slags föräldrar som kanske inte haft möjlighet att vara med på sina barns aktiviteter. Min äldste bror är superallergisk och kan knappt titta på en häst för att andningsvägarna ska täppas igen- men han lyckas ändå uppmuntra och stödja sina barn i deras aktiviteter- fast på andra sätt.
Det var till och med okej för mina föräldrar att byta ifrån skidor som jag vid det laget behärskade väldigt väl, till en bräda där jag inte alls kunde hålla balansen. Eller då jag slutade gå till stallet. Inget tvång alltså (även om jag nu ibland kan fråga varför dom inte tvingade mig och fortsätta;) )
Nu sitter jag ju inte här med en lång och gedigen idrottskarriär, men trots det är jag tacksam för mina föräldrar.

Kommentarer
Postat av: jeanette

Det är verkligen guld med stöttande föräldrar. Mina mamma är superallergisk mot hästan, men trots det fick jag rida & dom hittade lösningar på allt. saknar dig!! Kram

2011-02-16 @ 22:20:09
Postat av: evve

gumman du ska bara veta vad jag är stolt över dig! älskar dig.....

mamma

2011-02-17 @ 09:08:37
URL: http://evve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0