sunday is funday

Söndagar är fantastiska dagar. Det är dagar då man får gå till kyrkan (oavsett om det är nere i en källarbar på medborgarplatsen eller i ett konserthus på regeringsgatan), möta Gud och se hur andra möter Gud och får sina liv förvandlade. Det är helt otroligt och jag är så tacksam för vad jag får vara en del av. Idag var det Grand Opening för Hillsong på Nalen och hela konserthuset kokade. E N O R M T. Tiotals beslut om att vända om från sina gamla liv, makalösa predikningar och stark närvaro.

Min livsdröm växer, och på många sätt vet jag mindre nu än vad jag gjorde för två år sedan. Sverige kan vara vår bas, om världen är vår spelplan.  Men jag tänker bli som Kaleb, oavsett hur stora jättarna är så har har man en tro och ett perspektiv om att ingenting är omöjligt. Så för tillfället ska jag komma på hur jättarna i mitt liv ska besegras, och inte om.

 

Our God is able. He will never fail

He will never leave us.

in His name

we overcome

for the Lord our God is able



Kommentarer
Postat av: Eveliina

Var du också där? Jag med! :)

2011-05-14 @ 17:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0